Heb je het wel gehad met Facebook? Beginnen die “snaps” je stilaan de oren uit te komen? Is “tweeten” helemaal niet meer zo spannend als vroeger? Je bent niet alleen! Er zijn een heleboel mensen die de klassieke social media liever links laten liggen. En hoewel Instagram nog altijd een topper blijft, staat zijn opvolger al te wachten: Vero!

Vero wie?

Een nieuw social media platform, de meest populaire app in de Apple Store, het gloednieuwe Instagram. Dat is Vero. Net zoals zijn grote broertje, biedt Vero een platform om foto’s en filmpjes te delen. En het beste van alles: er zijn geen vervelende algoritmes waar niemand een bal van begrijpt en je volgers zien je content altijd, op dat moment dat jij hem plaatst (in your face, Facebook!). Deel je lievelingsproducten (horen we daar potentieel voor influencers?), filmpjes of sportevenementen en laat een leuke review achter.

Marketingpotentieel

We hebben het al gehad over enkele mogelijkheden zoals influencers en reviews, en daar stopt het niet. Je kunt op Vero ook links delen, naar je website, blog of YouTube kanaal bijvoorbeeld. Ook ‘inchecken’ in je favoriete restaurantjes, winkels of andere plekken kan, wat dan weer ideaal is als je volgers bij jou langskomen. Facebook en Instagram gebruiken die vervloekte algoritmes en plaatsen elke gebruiker in een “hokje” met alleen maar “interessante” content voor hen. Maar daardoor missen ze ook een heleboel dingen niet en raken die grappige dierenfilmpjes ook wel eens afgezaagd. Niet zo bij Vero! Hier deel je beelden van hoge kwaliteit met iedereen die jou volgt, direct, onmiddellijk en zonder poespas.

Geen advertenties

Ja, dat lees je goed. Op Vero staan geen advertenties! Maar dat maakt het net interessant voor de creatieve marketeer die weg wil van platte reclame en echt in contact wil komen met zijn doelgroep, jij dus.